20 de març del 2008

Austràlia

Al bloc normalment acostumo a combinar opinions polítiques, batalletes i algun viatge. Ho sento, però ho seguiré fent.
I ara, a més a més, hi aniré penjant cançons que m'agraden, ara que finalment he après a penjar cançons després de dos petits intents frustrats.
Una altra cosa que afegiré seran comentaris d'alguns llibres que m'he llegit, tranquils no els comentaré tots sinó només els que recomano. La meva intenció no és fer-vos un comentari extens sinó només deixar anar quatre pinzellades. No pretenc anar de crític literari, ni de bon tros, la intenció és recomanar-vos lectures que m'han agradat.

En aquesta novel·la Roc Casagran ens apropa a la vida de quatre joves d'una ciutat propera a l'àrea metropolitana. Els personatges tenen noms de pedra: Àgata, Calamarsa, Còdol i Petra. L'Àgata és poeta i treballa de dependenta en una botiga de roba. El Calamarsa és taxista. El Còdol és un gai verge que treballa de cambrer i vol ser actor teatral. La Petra és okupa i treballa de moderadora en un xat televisiu.
Les històries d'aquests personatges es van enllaçant mitjançant capítols breus i això fa que et costi molt deixar de llegir. És un llibre que te'l devoraries ràpidament perquè la trama t'enganxa i molts cops et sents identificat amb coses que els hi passen als personatges. A més a més, a l'obra hi trobem frases i situacions molt encertades que et fan reflexionar.

Com diu l'autor: "Una novel·la que ens parla de les escletxes que el sistema encara ens deixa per ser una mica feliços"

Dilluns 31 de març se'n fa la presentació a Sabadell.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Brutal! M'ha encantat. A més d'estar ben escrit, hi he trobat nombrosos referents que m'han fet sentir identificada amb la majoria de personatges (excepte, potser, el Calamarsa). Només una pega: el canvi de tipografia que dóna veu a la Petra Masmajor em va fer adonar massa aviat (gairebé als primers capítols) cap a on anirien els trets del final del llibre. Tot i això, genial.