28 de novembre del 2007

Quatre teules/Lau teilatu



Volia posar un enllaç amb el Goear però no em va, per tant us penjo el vídeo a l'entrada següent.

Aquesta cançó és de l'any 77 feta per un grup basc anomenat Itoiz, que vindria a ser una mena de Sau a la basca. Aquesta cançó l'han versionat moltíssims grups, fins i tot els mateixos Umpah-pah. Jo la vaig descobrir versionada per un grup que es deia Sorotan Bele. D'aquest grup en vaig aconseguir una cinta en els meus primers anys universitaris però la vaig perdre en un accident de cotxe. Vaig poder assistir a un concert seu al MMVV, però mai més els havia pogut tornar a escoltar. Quan em vaig instal·lar l'Emule i em vaig posar davant l'ordinador pensant què em podia baixar, em va venir al cap aquest grup i aquí vaig descobrir un món de barretes, descàrregues i fonts que m'obria l'accés a grups de música, entre d'altres coses, que feia molt temps que em costava de trobar.
Fa uns dies a La Melée vaig escoltar la cançó i l'Oihana em va dir que era una nova versió que havia sortit feia molt poc...i me la vaig baixar. La canten dues veus brutals (Amaia Montero i Mikel Erentxun), llàstima que no m'agradin les cançons dels seus exgrups de música (La oreja de Van Gogh i Duncan Dhu). Aquesta cançó va inclosa en un disc de versions de la banda sonora de la joventut basca de fa uns anys (Gaztea: the singles), cal recordar que musicalment sempre han estat molt avançats i segurament hi sortiran moltes cançons de la meva joventut. Tornar a sentir aquestes cançons (i sentir-ne noves versions) segurament em provocarà un agradable viatge al passat, amb el 80/00 de Betagarri ja em va passar.
Per tant, intentaré trobar aquest disc. A on? Ja es veurà...
Demà us posaré la lletra i la traducció al català, que ara ja és tard...

1 comentari:

Cesc ha dit...

Bikain!
Una cançó preciosa...

Un visitant